  • Data: 2003-01-28 02:46:40
    Temat: Re: mieszkanie kupić i sprzedać czy odwrotnie?
    Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Dzieki... nie wiesz gdzie szukać podstaw prawnych tego hm... "zajwiska"? O
    > ile kwestia zamiany jest własciwie okreslona w UPDoF, o tyle tej kolejności
    > nie mogę (nie umiem ?) znaleźć :-(
    >
    > Fires

    Tu zajrzyj i poczytaj, duzo tego:
    http://firma.onet.pl/bap/teksty/090900a.htm

    od tego miejsca chyba najwazniejsze :
    Rozdział 4 Zwolnienia od podatku

    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:

    4) sprzedaż budynku mieszkalnego lub jego części, lokalu mieszkalnego
    stanowiącego odrębną nieruchomość, własnościowego spółdzielczego prawa do
    lokalu mieszkalnego oraz wynikających z przepisów prawa spółdzielczego: prawa
    do domu jednorodzinnego lub prawa do lokalu w małym domu mieszkalnym, jeżeli
    następuje ona:

    a) w wykonaniu lub w związku z wielostronną umową o zamianie budynku lub praw
    do lokalu,
    b)w celu uzyskania w zamian spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu albo
    budynku mieszkalnego lub jego części, zajmowanego przez nabywcę na podstawie
    umowy najmu, określonej w przepisach o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach
    mieszkaniowych,