  • Data: 2002-09-03 08:43:01
    Temat: Re: mieszkanie komunalne - odstępne
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "bendrzi" <b...@w...pl> [...]
    > jak zminimalizować koszty
    > i ryzyko wynikające z tego, iż główny lokator czyli Pan X może wykupić je
    > dużą zniżką ale nie może go sprzedać przez wydaje mi się 5 lat.

    To zalezy od miasta...W krakowie klauzula 5 lat nie obowiazuje.
    Sprzedac bez utraty "ulgi" mozna, ale wystapi u sprzedajacego podatek
    dochodowy.

    Po 5 latach juz nie.
    > Poza tym mam pytania:
    > -Czy może mnie w tym mieszkaniu zameldować, jeśli nie jesteśmy
    spokrewnieni?

    Meldunek nie swiadczy o zadnych prawach lecz jest stwierdzeniem FAKTU.
    Wlasciciel moze wyrazic zgode na zameldowanie KOGOKOLWIEK.

    > -Jakie korzyści wynikają z tego, że mógłbym zostać jego prawnym opiekunem?
    > ten człowiek jest chory.

    Kiedys...duze... teaz tonie wiem..

    > Bardzo proszę o pomoc ponieważ jest to dla mnie ogromna szansa na własne
    > 36m2.

    Mozna spisac umowe o przyzeczeniu sprzedazy - ale to pl.soc.prawo.
    Mozna tez o pozyczce

    Mozna tez stosowna kwote zlozyc w banku, by ten pod zastaw tej kwoty
    (przejsciowe zabezpieczenie lub dodatkowe zabezpieczenie)
    udzielil kredytu na wykup mieszkania i obciazyc hipoteke kredytem.
    osoba wykupujaca moze panu zapisac w spadku to mnieszkanie,
    ale niektorym bliskim przysluguje zachowek.....

    Wszystko to nie jest takie proste...

    > Pozdrawiam i dziękuję
    > Roman

    Pozdrawiam