  • Data: 2004-02-25 20:40:12
    Temat: Re: kupiłem mieszkanie i nie chcą mi dac faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Feb 2004, Tomy wrote:

    >+ Kupiłem mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej, na moją prośbę o wystawienie
    >+ rachynku lub faktury (w celu przedstawienia w US) otrzymałem odpowiedź: nie
    >+ wystawimy panu rachunku bo ma pan umowę.

    Mógłbyś popatrzeć po postach z ostatnich dwu dni ?
    Jest taki w którym tupnąłem sobie :), a co :)

    [...]
    >+ Ale nie powinienem otrzymać rachunku? Dla mnie kupno mieszkania jest jak
    >+ kupno czegokolwiek w sklepie, za co otrzymuję paragon a na życzenie fakturę.

    IMHO masz oczywistą rację. Umowa to jest "wyrażenie woli stron"
    a nie dokument o zajściu zdarzenia. Na podstawie umowy można
    dochodzić *jej wykonania* lub *odszkodowania* - ale IMHO
    jeszcze *nie zapłaty* (jeśli nie doszło do wykonania !).

    Natomiast z poglądami w stylu "jak to, i rachunek i umowa na
    zakup samochodu" już się na grupie zetknąłem, widać ktoś
    taki w rzeczonej spółdzielni się znalazł :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)