  • Data: 2004-02-25 23:15:50
    Temat: Re: kupiłem mieszkanie i nie chcą mi dac faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Feb 2004, jot.be wrote:
    [...komuś...]
    >+ Nie kupiłeś mieszkania w spółdzielni mieszkaniowej.
    >+ Spółdzielnie nie sprzedają mieszkań....(i tym się różnią od developerów).
    >+ Objąłeś udział w spółdzielni i dokonałeś wpłaty wkładu budowlanego.

    Hm... nie przewidziałem tak oczywistej możliwości, uwierzyłem
    pytającemu :) (że kupił). Ale:

    [...]
    >+ (Chyba że spółdzielnia działała jako developer, co się czasem zdarza
    >+ niezgodnie z prawem zresztą).

    ...sugerujesz że spółdzielnia NIE MOŻE tak po prostu "sprzedać
    mieszkania" ? Że powinien je najpierw nabyć spółdzielca...
    wróć. Że najpierw musi zostać mieszkaniem spółdzielczym
    lokatorskim a dopiero później spółdzielca może je przekształcić
    w własnościowe ? (nie mylić ze spółdzielczym "prawem do własności" !)
    Czy że nie może kupić ? Nie wiem, pytam, nie krzyczeć :)

    Niemniej: IMHO w *każdym* przypadku ma prawo do dokumentu
    potwierdzającego zakup:

    >+ Faktury nie będzie

    ...no to rachunek :) Dowód wpłaty na wkład. Cokolwiek co
    kwalifikuje się na dowód księgowy.

    pozdrowienia, Gotfryd