  • Data: 2003-11-24 23:24:17
    Temat: Re: koszty uzyskania 50% od jakiej umowy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 24 Nov 2003, Leszek Maziarz wrote:

    >+ Jest poważne ryzyko, że tego typu umowę US zakwestionuje jako umowę
    >+ dotyczącą praw autorskich i uzna to za zwyczajną umowę o świadczenie usług,
    >+ ponieważ było to robione pod konkretnego klienta.
    >+ Ja spotkałem się w praktyce z taką właśnie interpretacją: jeśli robisz coś
    >+ "dla siebie" a potem sprzedajesz to wraz z prawami autorskimi - to OK,

    Hm... zeznam że trudno mi się dopatrzeć różnicy w obiekcie sprzedaży :)
    [...]
    >+ Oczywiście - co urząd to interpretacja, ale ja nie odważyłbym się mając
    >+ taką umowę wpisać 50% kostów uzysku od całości

    Zeznaję że (przed rozpoczęciem DG) wykonywałem takie umowy.
    *Oczywiście* starałem się dopilnować, żeby część umowy "autorskiej"
    *nie obejmowała* takich czynności "inżynierskich" (typu: instalacja
    i uruchomienie) które "autorskie" bynajmniej nie są !

    BTW: mógłbyś "odpowiadać pod" ? Łatwiej się komentuje.... no i w googlu
    lepiej wygląda :)

    [...]
    >+ > majatkowych? A co w przypadku zrzeczenia sie przez tworce autorskich praw
    >+ > majatkowych albo w przypadku bezpłatnego ich przeniesienia na nabywce,

    ...wtedy to oczywiście 50% KUP odpadnie. Bo on przysługuje *wyłącznie*
    przy sprzedaży "praw majątkowych" !
    IMHO, z tego co słyszę - interpetacja owych "praw" jest zarówno przez
    podatników jak i USy dość liberalna: bo IMHO to *oczywiście* owe
    "czynności inżynierskie" nie wchodzą "w zakres praw" i zamawiający
    powinien umieć odpowiedzieć na pytanie "a jak to z wdrożeniem
    było ?" :)

    BTW: praw osobistych (niemajątkowych) nie można się "zrzec".
    Ustawa nie przewiduje.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)