    From: "Greg" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty przed rejestracją w US; wpis do PKWiU
    Date: Wed, 18 May 2005 23:23:30 +0200

    > To zależy *jakich* kosztów.
    > Jeśli to koszty "osobiste ogólne" (nabycie pieczątki, opłaty
    > rejestracyjne) to są interpretacje że wolno.
    > Ale INNE koszty prowadzą wprost do zarzutu niezłoszonego prowadzenia
    > działalności !! Poszukaj w archiwum - czy jak zatrudnisz 100 (albo 10,
    > albo 1000 albo ile tam chcesz ;)) ludzi, wynajmiesz halę, coś-tam
    > jeszcze - to powiesz że "nie prowadzisz działalności bo nie wystawiasz
    > faktur" ???

    OK. A jak jest w takim przypadku z rozliczeniem biletów PKP?
    Bilety nabyte i wykorzystane juz po zarejestrowaniu działalności ale przed
    jej zgłoszeniem do US.
    Podróże odbyte w celu organizacji DG oraz rozeznania rynku i potencjalnych
    możliwości handlowych (czy to jest niezłoszone prowadzenie działalności?)
    Bilety są wg Rozporządzenia fakturą, ale nie zawierają danych nabywcy
    (więc nie ma zarzutu podawania danych niezarejestrowanej w US firmy).
    Czy mogę takie bilety rozliczyć przez DW z datą następującą po dniu
    rejestracji w US?

    Drugi, łagodniejszy przypadek: Bilety nabyte po rejestracji DG (ale przed
    zgłoszeniem w US) ale
    wykorzystane już po zgloszeniu DG w US. Pytanie to samo, tyle że w tym
    przypadku podróż
    może już chyba być związana z prowadzeniem DG?

    Trzecia sprawa: Wg Rozporządzenia fakturą jest bilet kolejowy na trasę
    powyżej 50 km.
    A co w takim razie z biletami turystycznymi i weekendowymi uprawniającymi do
    nieograniczonej ilości przejazdów? Oczywistym jest że na takim bilecie nie
    ma napisanej ilości
    kilometrów, ale oczywistym jest też że nikt nie kupiłby takiego biletu z
    zamiarem wykorzystania
    go na trasie krótszej niż 50 km (turystyczny kosztuje 55 PLN, weekendowy -
    99 PLN).
    Można go traktować jak fakturę czy nie?
    Jeśli nie, to rozumiem że zawsze można wystawić DW. Dobrze rozumuję?

    Pozdrawiam
    Greg.