  • Data: 2005-05-04 21:00:28
    Temat: Re: koszty przed rejestracją w US; wpis do PKWiU
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 May 2005, Greg wrote:

    >+ Założyłem DG. Data rozpoczęcia działalności (zgodnie z wpisem do EDG) - 10
    >+ kwietnia.
    >+ Do US działalność zgłosiłem dopiero 25 kwietnia, tzn. tego dnia złożyłem
    >+ NIP-1, NIP-C, VAT-R oraz "Informację o rozpoczęciu działalności gospodarczej
    >+ (czynności opodatkowanych)".
    >+
    >+ W okresie między 10 a 25 kwietnia poniosłem pewne koszty. I tu pytanie: Czy
    >+ koszty poniesione przed 25 kwietnia (ale juz po 10 kwietnia) mogę
    >+ ewidencjonować i nie zostaną one zakwestionowane przez US?
    >+
> [...]

    To zależy *jakich* kosztów.
    Jeśli to koszty "osobiste ogólne" (nabycie pieczątki, opłaty
    rejestracyjne) to są interpretacje że wolno.
    Ale INNE koszty prowadzą wprost do zarzutu niezłoszonego prowadzenia
    działalności !! Poszukaj w archiwum - czy jak zatrudnisz 100 (albo 10,
    albo 1000 albo ile tam chcesz ;)) ludzi, wynajmiesz halę, coś-tam
    jeszcze - to powiesz że "nie prowadzisz działalności bo nie wystawiasz
    faktur" ???

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)