eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikoszty przed rejestracją w US; wpis do PKWiU › Re: koszty przed rejestracją w US; wpis do PKWiU
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty przed rejestracją w US; wpis do PKWiU
    Date: Wed, 4 May 2005 23:00:28 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 28
    Message-ID: <Pine.WNT.4.60.0505042350460.232@athlon>
    References: <d596pb$8hp$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1115251524 27532 83.16.62.66 (5 May 2005 00:05:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 May 2005 00:05:24 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Chomik/1.0.3.0
    In-Reply-To: <d596pb$8hp$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-X-Sender: moj@[127.0.0.1]
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:140076
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 4 May 2005, Greg wrote:

    >+ Założyłem DG. Data rozpoczęcia działalności (zgodnie z wpisem do EDG) - 10
    >+ kwietnia.
    >+ Do US działalność zgłosiłem dopiero 25 kwietnia, tzn. tego dnia złożyłem
    >+ NIP-1, NIP-C, VAT-R oraz "Informację o rozpoczęciu działalności gospodarczej
    >+ (czynności opodatkowanych)".
    >+
    >+ W okresie między 10 a 25 kwietnia poniosłem pewne koszty. I tu pytanie: Czy
    >+ koszty poniesione przed 25 kwietnia (ale juz po 10 kwietnia) mogę
    >+ ewidencjonować i nie zostaną one zakwestionowane przez US?
    >+
    >+ Rozumiem, że faktury mogę wystawiać dopiero po złożeniu "Informacji o
    >+ rozpoczęciu działalności gospodarczej (czynności opodatkowanych)", czyli po
    >+ 25 kwietnia. Czy to samo tyczy się ponoszonych kosztów?

    To zależy *jakich* kosztów.
    Jeśli to koszty "osobiste ogólne" (nabycie pieczątki, opłaty
    rejestracyjne) to są interpretacje że wolno.
    Ale INNE koszty prowadzą wprost do zarzutu niezłoszonego prowadzenia
    działalności !! Poszukaj w archiwum - czy jak zatrudnisz 100 (albo 10,
    albo 1000 albo ile tam chcesz ;)) ludzi, wynajmiesz halę, coś-tam
    jeszcze - to powiesz że "nie prowadzisz działalności bo nie wystawiasz
    faktur" ???

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1