  • Data: 2004-03-11 17:02:41
    Temat: Re: koszty naprawy a rozliczenie kosztów
    Od: adalda <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...rozumiem że "swoim osobistym".
    > Tak z ciekawości: czy pracownikowi nie należy się *jakieś*
    > wynagrodzenie "z tytułu używania" ?
    Należy. Chyba że umówią się że nie chce.

    > Bo jeśli *nie* miał wynagrodzenia, to... to firma ma przychód.
    > W wysokości wartości wypożyczenia w wypożyczalni.
    Tak, firma ma przychód w postaci nieodpłanego świadczenia - do
    opodatkowania.

    > IMHO... zależy. Zależy jaką umowę zawarli z pracownikiem :)
    > Nie można wykluczyć że osobno wynajęli aparat - choć przyznam
    > że naciągam aż trzeszczy :) skoro "zwykłe używanie narzędzia
    > pracownika" jest naturalne.

    Zakładam, że aparat jest osobisty. Jesli by pracodawca wynajął, to nie
    ma potrzeby wątpić w zasadność kosztów dla pracodawcy. Naciągasz, fakt: )

    > Czy z faktu że pracownik *czasami* używa aparatu na rzecz firmy ma
    > wynikać, że jeśli na wycieczce krajoznawczej usiądzie na nim
    > i uszkodzi to firma będzie mogła mu "zwrócić część naprawy" i zaliczyć
    > w KUP ??

    Uwaga słuszna. Założyłam że można pracodawca nie wyrzuca pieniędzy i
    zwrot kosztów jest uzasadniony wykonywaną aparatem pracą co powinno być
    uzasadnione.

    > IMHO: albo wszystko albo nic (w KUP).

    Nie, może być część wysokości rachunku jako koszt firmy - np. w
    przypadku podobnym - używania własnego telefonu do rozmów służbowych.
    Procedura jak opisałam.

    adalda