    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kontrole kont przez fiskus
    Date: Mon, 5 Aug 2024 17:34:09 +0200

    W dniu 05.08.2024 o 16:30, J.F pisze:

    > I lekarzy było mało, i niezbyt dużo mogli pomóc.
    > I trzeba było dopłacac do nich?

    Nie za bardzo rozumiem, co napisałeś.

    ?

    > Taka historia, ale tu i teraz mamy to co mamy. Składkę zapłacić
    > musisz, proporcjonalnie do dochodu/przychodu zresztą, a
    > dostaniesz ... dostaniesz cokolwiek? Bo jak nie jestes na etacie, to
    > nie wiem czy taka składka ze zlecenia wystarcza do bycia
    > "ubezpieczonym". A jesli nawet wystarcza, to różnie z tym lekarzem
    > bywa.

    A nie powinno, ale to osobna sprawa. Moim zdaniem problem jest na styku
    publicznej i prywatnej opieki. Lekarze chcieli by dostać z publicznej i
    prywatnej i robią wiele, by tak było.

    > No ale akurat Rzesza się umiarkowanie rozpadła.

    Tylko co to ma do rzeczy?

    > A ktos je w ogóle gromadził? Czy to na bieżąco wydawano ? No ale
    > przez hiperinflację w Niemczech prawie na pewno przepadły.

    > Zaraz - to ubezpieczenie państwowe, czy prywatne?

    > No jak nie? Przecież opisujesz dokładnie podatek.

    W zamian za podatek nic nie oczekujesz bezpośrednio dla siebie.
    Przykładowo 800+ dostają też ci, co nie płacą podatków.

    > Prędzej bym się zastanowił nad składką emerytalną. No bo niby
    > wchodzi Ci w przyszłą emeryturę. Tylko czy nie będzie tak, ze teraz
    > płacisz innym emerytom, a potem ... nie mamy pana płaszcza.

    Już tak jest.

    > A składka rentowa ... od zlecenia wchodzi jakoś do obliczenia
    > podstawy, gdyby coś się stało? Czy wcale nie ?

    Bo w tym jest burdel ogromny.
    --
    (~) Robert Tomasik