  • Data: 2009-09-08 08:47:25
    Temat: Re: jak zaplacic podatke od sprzedazy owaru handlowego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 10:35:08 +0200, John Deere napisał(a):

    > Zalozmy , ze mam firme, kupilem jako towar handlowy zelazko za 100 netto
    > czyli 122 brutto.

    Czyli jest 22 zł VAT naliczonego

    > Daje ksiegpwej FV , ona mi ten vat 22 z? odciaga od podatku

    Co to znaczy "odciąga"?

    > Za miesi?ae przyszla babka i sprzedalem jej to zelazko za 110 netto czyli
    > 134,2 brutto

    A może być w tym samym miesiącu? Będzie prościej.
    Czyli masz 24,2 VAT należnego.

    > Jak to teraz policzyae ? od czego ja place podatek i vat . Od zysku netto
    > ? Czyli 110 minus 100 , czyli od 10 z? netto nalicza jest m Vat ? Chyba
    > niebardzo

    Wpłacasz do Urzędu skarbowego "należny" - "naliczony" czyli 24,2 - 22 =
    2,2

    > Wg mnie place vat od 134,2 czyli 24,2 z? i do tego jeszcze podatek
    > dochodowy zalozmy 20 % , ale tez od netto czyli 110 czy od samego zysku?

    Dochodowy to w zasadzie 18% lub więcej od dochodu. Dochód to przychód -
    wydatki (dla VAT-owców obie wartości netto). W twoim przykładzie 18% *
    (110 - 100) = 1,8

    > Jak to jest ? MOze ktos mi to sensownie i prosto wytlumaczyc ?

    Pominąłem przeniesienia VAT między miesiącami, kwoty wolne w dochodowym,
    inne sposoby opodatkowania (liniowy, ryczałt, karta), ZUS-y itp. Jak chce
    się to wszystko uwzględnić to kończy się "prosto".