  • Data: 2009-09-08 09:52:31
    Temat: Re: jak zaplacic podatke od sprzedazy owaru handlowego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 11:16:21 +0200, John Deere napisał(a):

    > Sprzedaz netto w przypadku zelazka to 110 , brutto 134,2 (program
    > wylicza roznice netto) i podaje obok zysk 10 z? netto
    >
    > I co ja teraz mam dac ksiegowej do opdatkowania , te 10 z? ?
    >
    > To jak , odliczylem sobei vat 22 z? przy zakupie i teraz zaplce tylko
    > vat od 10 ? To przeciez na saym vacie jestem jzu do przodu...

    Tak naprawdę to VAT zapłaci twój klient, który kupi żelazko za 134,2 a
    nie za 110 zł. Inna sprawa kto ten VAT ma wpłacić do Urzędu Skarbowego. Z
    tej kwoty 24,2 zł VAT-u ty wpłacisz 2,20 zł. Pozostałe 22 zł już
    przekazałeś (w cenie zakupu) hurtowni, w której kupiłeś żelazko i te 22
    zł wpłacą do Urzędu Skarbowego oni (zapewne na spółkę między innymi z
    producentem żelazka)