  • Data: 2005-06-14 12:13:11
    Temat: Re: ile podatku od darowizny-PILNE!!!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:
    > Jeśli daruję komuś mieszkanie, ta osoba zobowiązuje się tam mieszkać 5 lat,
    > jest zwolniona z podatku od darowizny, mieszkanie sprzedaje przed upływem 5
    > lat i nie przeznacza tychże środków na cele mieszkaniowe, płaci tylko
    > zaległy podatek od darowizny + %, czy również płaci podatek zarówno od
    > darowizny jak też dochodowy + %. Ile % pobiera urząd skarbowy i jak to jest
    > liczone?
    > Chodzi mi o to czy jeden czy oba podatki będę musiał zapłacić i jak
    > naliczają % w stos do czasu który upłynął od daty darowizny . Pozdrawiam.

    zależy komu darujesz i jaka jest cena mieszkania

    Art. 15. 1.27) Podatek oblicza się od nadwyżki podstawy opodatkowania
    ponad kwotę wolną od podatku, według następujących skal:
    Kwoty nadwyżki w zł Podatek wynosi

    ponad do
    1) od nabywców zaliczonych do I grupy podatkowej
    10 278 3%
    10 278 20 556 308 zł 30 gr i 5 % nadwyżki ponad 10 278 zł
    20 556 822 zł 20 gr i 7 % nadwyżki ponad 20 556 zł
    2) od nabywców zaliczonych do II grupy podatkowej
    10 278 7%
    10 278 20 556 719 zł 50 gr i 9 % od nadwyżki ponad 10 278 zł
    20 556 1 644 zł 50 gr i 12 % od nadwyżki ponad 20 556 zł
    3) od nabywców zaliczonych do III grupy podatkowej
    10 278 12%
    10 278 20 556 1 233 zł 40 gr i 16 % od nadwyżki ponad 10 278 zł
    20 556 2 877 zł 90 gr i 20 % od nadwyżki ponad 20 556 zł

    3. Do poszczególnych grup podatkowych zalicza się:
    1) do grupy I - małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia,
    synową, rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów;
    2) do grupy II - zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, zstępnych i
    małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków,
    małżonków rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych;
    3) do grupy III - innych nabywców.