    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fvat nazwisko
    Date: Thu, 13 Nov 2008 10:31:38 +0100
    <s...@p...org> <gf55n3$u3b$1@news.onet.pl>
    <gf6dl8$4v8$1@news.interia.pl> <gf6k52$9ti$1@news.onet.pl>
    <gf6m41$gne$1@news.onet.pl> <gf6vsj$fh6$1@news.onet.pl>
    <gfa54r$dj$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0811102219260.3040@quad>
    <gfbr7u$91f$1@news.onet.pl> <gfcc11$jcs$1@inews.gazeta.pl>
    <gfcfms$fvh$1@news.onet.pl> <gfcuir$358$1@inews.gazeta.pl>
    <gfeumq$g21$2@news.onet.pl> <gffaj9$nop$1@inews.gazeta.pl>
    <gffd8r$5b6$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0811122354140.3304@quad>
    <gffqdp$sod$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0811130135000.3304@quad>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale rozporządzenia "od kas" nie mogą być sprzeczne z przepisem ustawy.
    > A ten jest wyjątkowo prosty:

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    > Art. 111
    > 1. Podatnicy dokonujšcy sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzšcych
    > działalnoœci gospodarczej oraz rolników ryczałtowych sš obowišzani
    > prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas
    > rejestrujšcych.
    [...]

    No to sprawa jasna - zakup na cele osobiste, dokonywany przez osobę
    prowadzącą DG, nie zalicza się do limitu kasy fiskalnej.

    ALE ... to ten kto się broni przed kasą ma to udowodnić (tj, że ten i ten
    zakup nie liczy się do limitu, bo sprzedaliśmy bułkę panu który ma sklep z
    częściami samochodowymi). Więc przy obowiązującym zwyczaju, w praktyce -
    zalicza się.

    > Ale ja się czepiałem, czepiam i prawdopodobnie będę czepiał właśnie
    > uzywania określenia "firma" w znaczeniu "przedsiębiorstwo"!

    Zresztą niesłusznie, bo takie właśnie jest sjpowskie znaczenie słowa "firma"
    (notabene - pierwsze znaczenie). Ale to offtopic.

    > Możesz wskazać, kiedy przyczepiłem się czego *innego*? :O

    Niech ci starczy moje zapewnienie że wydaje mi się że pamiętam :). Ostatnio
    nie umiem googlom zadawać szczegółowych pytań, zaś przekopywać przez tony
    wyników - nie chce mi się :).

    > A nie nie.
    > Nie szyld, a *treść* szyldu!

    No to treść szyldu. Od treści szyldu nikt nie może się domagać ani
    gwarancji, ani oddania pieniędzy ... nie można treści szyldu też złożyć
    propozycji, zapytać się o cenę ani zlecić wykonania czegośtam. Można
    jedynie przeczytać, przetłumaczyć, wykorzystać na jakimś polu
    eksploatacji :).

    IMHO zdecydowanie nie drobiazg :).

    p. m.