eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifaktura za targi - kiedy można odliczyć naliczony VAT? › Re: faktura za targi - kiedy można odliczyć naliczony VAT?
  • Data: 2003-07-09 13:14:54
    Temat: Re: faktura za targi - kiedy można odliczyć naliczony VAT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Jul 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> [...]
    >+ > Użytkownik r...@p...onet.pl napisał:
    [...]
    >+ > > fakturę za
    >+ > > usługę - targi, które odbędą się we wrześniu.
    [...]
    >+ > Na jakiej podstawie została wystawiona faktura?
    >+ > Bo jeżeli targi zostały juz opłacone, to ok.
    >+ >
    >+ > Ale jeżeli nie, to nie było podstaw do wystawienia faktury - nie było
    >+ > ani sprzedaży ani zapłaty.
    >+ > A skoro transakcji nie było to i odliczenie VAT nie przysługuje.
    [...]
    >+ Zaraz...
    >+ A moze byc tak -
    >+ 1. Zgloszenie - oswiadczenie, ze chce sie kupic usluge ?
    >+ 2. Potwierdzenie - oswiadczenie, ze sprzeajacy zamowienie przyjal,
    >+ 3. Sprzedaz - potwierdzona faktura -forma platnosci - przelew w terminie
    >+ ....
    >+ 4, Zaplata...

    ...właśnie ciekawe jestem co chcesz powiedzieć :)
    Bo Maddy zwróciła uwagę na fakt, że przy przedpłacie obowiązek podatkowy
    powstaje nie w wyniku "wystawienia papiera" a *zapłaty*.
    I oczywiście jest to połowa bigosu - jako że dopiero po uznaniu że
    istniał obowiązek podatkowy można zacząć szukać na jakiej podstawie
    dałoby się odliczyć ów "VAT z przedpłaty" !
    Należałoby więc wrócić IMHO do pytania: na jakiej podstawie wystawiono
    *fakturę* zawierającą *należny* VAT ? Podstawą powinna być *zapłata*,
    wniesiona *przed* wystawieniem faktury.
    Czyli punkty 3 i 4 u ciebie muszą być zamienione :), najpierw
    zapłata - później faktura. Umowa zabezpieczająca że pieniądze
    za usługę "pójdą się paść" swoją drogą :], ale to nie dotyczy
    VAT tylko K.C. :)

    Coś źle kombinuję z art 6.8 UoVAT ??

    Tak BTW: a co jeśli usługa nie dojdzie jednak do skutku ??
    Znaczy: reflektuję na podstawę prawną że można "wycofać"
    VAT odprowadzony z tytułu usługi :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)