eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifaktura za targi - kiedy można odliczyć naliczony VAT? › Re: faktura za targi - kiedy można odliczyć naliczony VAT?
  • Data: 2003-07-11 13:39:21
    Temat: Re: faktura za targi - kiedy można odliczyć naliczony VAT?
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zapodaj groups.googlowi hasło "pro forma OR proforma" dla grup:
    > *.prawo* i ostatnich 2 lat.
    > AFAIK dawniej zdarzały się awantury, bo....USy próbowały traktować
    > f-ry proforma jako f-ry VAT ! (jest tekst: "faktura VAT" ? Jest.
    > No to zapłacić VAT. O, a druga faktura też jest ? - to też zapłacic
    > :>).
    > Zdaje się że któryś z wysokich sądów (NSA lub SN) dokonywał później
    > wykładni że "od faktury nie dokumentującej zdarzenia VAT się nie
    > należy", ale... właśnie nie wiem, czy f-ry proforma są nadal popularne
> [...]

    Tak w zasadzie to "faktura pro forma" pełni najczęściej rolę "wiążącej
    oferty", lub "potwierdzenia przyjęcia zamówienia". Otrzymuję je dość
    często przy zakupach na odległość (np. prenumeraty czasopism). Ci
    bardziej ostrożni piszą tylko "pro forma" zamiast "faktura pro forma".
    Proformy mają zalety tam gdzie dokładne obliczenie ostatecznej ceny
    jest dość trudne.