  • Data: 2002-11-04 08:23:00
    Temat: Re: faktura proforma
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 3 Nov 2002, Tristan Alder wrote:

    >+ Dnia pewnego pięknego (Sat, 2 Nov 2002 10:10:54 +0100), "Romek."
    >+ <r...@a...net.pl> był(a) napisał(a):
    [...]
    >+ >Czy tak faktura powinna mieć osobna numerację czy kolejną wynikającą
    >+ >z faktur sprzedaży?
    >+ >Na ile jest rejestrowana w księgowości, czy w ogóle jest?
    >+
    >+ Nie jest i najlepiej wogóle unikać takich form. Lepiej nazwać to
    >+ bardziej neutralnie. Ktoś tu, bodajże Godfryd, mówił o przypadku, gdy
    >+ US kazał zapłacić VAT od takiej ,,faktury''...

    Prawda. Również prawda że ostatnimi czasy widziałem komentarz
    "w drugą stronę" (tj. że prpoformy nie należy się czepiać),
    tylko jak zwykle nie pamiętam gdzie :(
    IM*H*O wstawienie proformy do numeracji "normalnych" faktur
    rzeczywiście może zachęcać do uznania jej za 'brakującą'
    fakturę...

    Pozdrowienia, Gotfryd