    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura VAT marża na nowy towar?????
    Date: Fri, 02 Apr 2010 09:50:33 +0200

    W dniu 02-04-2010 09:22, 'Tom N' pisze:

    > Uważasz, że obecnie się katan nie wytwarza?

    > Towar fabrycznie nowy, to niekoniecznie taki, który był produkowany w
    > *fabryce*.

    Ależ oczywiście że taki. Jak idę sobie uszyć garsonkę na miarę u
    krawcowej, to nie przyjdzie mi do głowy powiedzieć, że jest "fabrycznie"
    nowa. Jest po prostu nowa.
    Nie cierpię na natręctwo wzbogacania przymiotników. Dla mnie słowo
    "nowy" nie jest za krótkie ani wstydliwe, żebym je musiała sztukować.

    Załóż może, że ja mówię to co chcę powiedzieć a nie to co się Tobie
    wydaje, że chciałam powiedzieć.
    Skończy z tymi fantazjami na mój temat, to niezdrowe.

    Fabrycznie nowy - wyprodukowany w fabryce, w procesie produkcji masowej,
    i nieużywany. Wykładania słownikowa.
    Masz jakie postawy, żeby uważać, że miałam coś innego na myśli?

    > Niektóre rzeczy produkowane są np. u kowala, chyba nie chcesz
    > powiedzieć, że wykonuje on używane podkowy.

    Nie masz pojęcia o pracy kowala, prawda?
    Ja jako dziecko miałam okazję patrzeć, jak pracował mój wój, taki
    prawdziwy kowal od podkuwania koni na kujawskiej wsi.
    W większości podkowy wielokrotnie są przekuwane z używanych, więc nowe
    to one nie są.

    A nowo wykute nie są fabrycznie nowe. Są po prostu nowe.

    A wracając do tematu - na podstawie jakiego przepisu nowa podkowa może
    być sprzedana na fakturę VAT marża?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813