    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ewidencja sprzedaży?
    Date: Mon, 11 Sep 2006 21:21:53 +0200

    On Mon, 11 Sep 2006, aaa wrote:

    > Jeszcze jedno pytanko. Domyslam sie ze również teraz (mimo iż mam kasę
    > fiskalna) muszę prowadzić tą ewidencję sprzedaży.? Czy już teraz nie?

    Kasa fiskalna podlega jednemu limitowi, prawo do zwolnienia VAT
    innemu. Znaczy do limitu zwolnienia VAT liczą się również takie
    transakcje, które *nie muszą* być rejestrowane na KF.
    Ergo - podatnik musi mieć inne narzędzie za pomocą którego jest
    w stanie wykazać że "nie przekroczył limitu".
    Przepis jest prosty: podatnik ma mieć ewiedencję.
    Minister *może* zwolnić "w drodze rozporzšdzenia, niektóre grupy
    podatników będšcych osobami fizycznymi z prowadzenia ewidencji, o której
    mowa w ust. 1, jeżeli jest to uzasadnione specyfikš wykonywanej przez tych
    podatników działalnoœci, a dodatkowo jeżeli w zwišzku z wykonywanymi przez
    nich czynnoœciami naczelnik urzędu skarbowego otrzymuje dokumenty
    umożliwiajšce prawidłowe okreœlenie osišganego przez tych podatników
    obrotu."
    Tyle.
    Nie wiem czy ew. przyjęcie polityki że podatnik rejestruje całą sprzedaż
    na kasie fiskalnej pozwala uznać KF za rejestr sprzedaży - nie
    interesowałem się, acz nie wykluczam.

    pzdr, Gotfryd