  • Data: 2006-09-12 07:11:15
    Temat: Re: ewidencja sprzedaży?
    Od: "cienki" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Mon, 11 Sep 2006, Anow wrote:

    > ...bo do KPiR mogą być wpisane przychody np. nie podlegające pod VAT?
    > Albo na odwrót - podlegają pod VAT a nie stanowią przychodu.

    > Pierwsze z brzegu: zaliczka.
    >
    > Do VAT się liczy, do dochodowego nie, więc do KPiR się NIE wpisuje.
    > Czyli z p. widzenia celu ewidencji VAT (m.in. - podkreślam że *m.in.*
    > - określenia limitu zwolnienia) KPiR nie spełnia celu bo przychód
    > nie zostanie wpisany.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Witam
    Autor wątku jak zaznaczył nie jest VATowcem.
    W związku z powyższym podtrzymuję moją wczesniejszą wypowiedź.
    A w związku z powyższym zgodnie z art. 109 ust. 1 ustawy o podatku od
    towarów i usług ma prowadzić ewidencję sprzedaży za dany dzień,
    nie później jednak niż przed dokonaniem sprzedaży w dniu
    następnym. Tak więc jeżeli KPiR będzie przechowywał w miejscu
    sprzedaży i codziennie dokonywał do niej wpisów, ksiega ta będzie
    spełniać wymogi wyżej cytowanego przepisu.
    Co do obrotu który podlega VAT a nie podlega podatkowi np. zaliczka to
    moamy z dtm do czynienia w przypadku gdyby był VATowcem - ale wtedy
    musi prowadzić ewidencje zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy o podatku od
    towarów i usług.
    Natomiast chciałem zauważyć, że z KPiR wynika o wiele więcej
    danych niż z ewidencji sprzedaży i jest to główna dokumentacja
    dotycząca działalności gospodarczej, w której jest dokumentowana
    całość zdarzeń związnych z działalnością gospodarczą.
    Tak więc to co napisał przedmówca jest słuszne ale dla podmiotu
    ołacającego VAT a nie korzystajacego ze zwolnienia.

    pozdr
    cienki