  • Data: 2006-09-12 20:23:18
    Temat: Re: ewidencja sprzedaży?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Sep 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Eee, moment. Zwolnieni z prowadzenia ewidencji VAT to są podlimitowcy,
    > na podstawie ustawy zresztą. Mają mieć _ewidencję_sprzedaży_ za dany
    > dzień,

    Dobra, ma być ściśle :)

    > zrobioną najpóźniej następnego dnia przed dokonaniem pierwszej
    > transakcji. Innych wymagań nie ma (i w sumie być nie powinno, bo
    > delegacji ustawowej nie widzę) - czyli rolka z kasy nadaje się jak
    > najbardziej.

    Nie nadaje się.
    Załóżmy że taki podatnik sprzedaje coś Tobie, jako DG.
    Na rachunek, którego wcale nie ma obowiązku ująć na kasie, bo niby
    dlaczego? Za 45 000 zł sprzedaje, żeby jasność była ;)
    I do tego od kogoś innego prowadzącego DG przyjmuje jeszcze
    zaliczkę na drugie 45 000. Nie ma śladu na kasie (bo DG), nie
    ma śladu w KPiR (no nie przychód dla dochodowego), a limit
    VAT przekroczony.
    Protesuję!

    > A ewidencja VAT to jest w art. 109.3

    No dobra. "Do wypełnienia deklaracji VAT" rzeczywiście danych
    nie potrzebują, wnoszę o ułaskawienia z powodu użycia zbytniego
    uproszczenia :)

    Raczej idzie mi o to że nie spełniają wymogu bycia "ewidencją
    sprzedaży VAT" dla potrzeb podatnika przedmiotowo zwolnionego
    z VAT m.in.:
    - prawidłowo (i "tylko prawidłowo", tj. bez innych niż narzucają
    przepisy warunków) prowadzona sprzedaż na kasie fiskalnej
    - prawidłowo (i "tylko prawidłowo" j.w.) prowadzona KPiR.

    Czy można przyjąć taką politykę że prowadzi się CAŁĄ sprzedaż przez
    kasę fiskalną lub wpisuje do KPiR wszystkie zdarzenia gospodarcze
    (również nie stanowiące przychodu podatkowego a podlegające pod VAT)
    i twierdzić że dana forma spełnia wymogi ewidencji sprzedaży - nie
    wiem, nie spotkałem się z dyskusją nad takimi uproszczeniami :)
    Natomiast sam fakt prowadzenia KPiR czy sprzedaży przez KF to IMO
    za mało do uznania że "EW jest". Oczywiście ew. "przyjęcie polityki"
    (o ile jest prawidłowe i możliwe) nie podlega zgłoszeniu do US, podobnie
    jak przyjęcie zasady memoriału lub kasowej dla dochodówki.
    Ale trzeba by (o ile wolno, mi się nie podoba) taką zasadę mieć i się
    na nią powołać przy 1. pytaniu a nie dopiero po postawieniu zarzutów
    o brak ESVAT na piśmie :]

    pzdr, Gotfryd