    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 30 Jan 2012 14:02:48 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: działalnośc gospodarcza na ryczałcie a prywatny najem

    On Mon, 30 Jan 2012, Anna Z wrote:

    > Idąc za ciosem napiszę jeszcze moje wątpliwości co do działalności
    > ryczałtu z działalności godpodarczej a ryczałtu z tytułu prywatnego
    > najmu.
    > Przychody z tyt działalności gospodarczej opodatkowane w formie
    > ryczałtu. Dodatkowo najem prywatnego mieszkania na cele mieszkaniowe.
    > Obydwa dochody są rozliczane w PIT-28. Czy jak obliczam w trakcie roku
    > zaliczki na podatek to mogę łączyc ze sobą te przychody?

    A co napisali w ustawie?
    Bo ja widzę (link niżej):
    +++
    Art. 21.
    [...]
    3. Przy obliczaniu ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za
    poszczególne miesišce podatnicy mogš uwzględniać odliczenia
    i obniżki, o których mowa w art. 11 i 13.
    ---

    > W rocznym
    > zeznaniu oba dochody są sumowane.
    > Mam wątpliwości bo zastanawiam się jak to jest z odliczeniem ZUsu. Czy
    > od prywatnego najmu mam prawo odliczać ZUS?

    A co napisali w ustawie? ;)
    Bo ja widzę:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,710,,2
    0120101,ustawa-z-dnia-20111998-r-o-zryczaltowanym-po
    datku-dochodowym.html
    +++
    Art. 11.
    1. Podatnik uzyskujšcy przychody wymienione w art. 6 ust. 1

    <bacznosc!>
    i 1a
    <spocznij>

    [...] może odliczyć [...] wydatki okreœlone w art. 26 ust. 1 ustawy
    o podatku dochodowym [...]
    ---

    ten 26.1 już sobie znajdziesz klikając po linku ;), art.6.1a leży
    przed oczyma wyżej na stronie.

    > z góry dziękuje za odp

    A to jest ryba na wędce, ale nie do końca wyciągnięta ;)

    pzdr, Gotfryd