  • Data: 2011-08-10 05:59:51
    Temat: Re: działalnośc gastronomiczna
    Od: "mkgp" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam.
    > Czy może ktos mi poradzić w nastepującej sprawie.
    > Otóz mam rozliczać kawiarnię. Pełna ksiegowość. Jak rozliczać koszty na 4
    > i 5 czy to jest produkcja czy na 7?

    Ja też nigdy nie prowadziłem księgowości w gastronomii ale możemy wspólnie
    pomyśleć :)

    - zakupy materiałów - na magazyn,
    - materiały zużyte do produkcji posiłków w koszty zespołu 4 i 5 (przez konto
    490),
    - wyroby gotowe (wartość posiłków) przeksięgować: Wn "koszt własny
    sprzedanych produktów" Ma 501 ("produkcja")
    - sprzedaż wg ewidencji kasy fiskalnej - na konto zespołu 7.

    Wszystko co wyprodukowano to poszło na "koszt własny sprzedaży". Wiadomo, że
    wszystko się nie sprzeda. Część tego zostanie wyrzucona ale część dodatkowo
    przetworzona, np. ziemniaki można przerobić na pierogi lub kopytka :) Tego
    już drugi raz w koszty nie powinno się ujmować.

    Ktoś ma inny pomysł?

    Może wypowie się ktoś kto prowadzi księgowość w gastronomii.

    Pozdrawiam
    mkgp