  • Data: 2010-05-17 07:39:40
    Temat: Re: druk książek - 0% VAT?
    Od: Piotr <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To chyba od dość dawna roztrząsany problem.
    > Sprzedaż książek jest opodatkowana preferencyjnie (sprawdź czy ten
    > wyjątek obowiazuje jeszcze),
    > ale usługa druku już jest opodatkowana na 22%. Kwestia czy druk z
    > własnych materiałów
    > jest "produkcją" i czy można mówić o dostawie książki od 2004 jest
    > przedmiotem sporów z US.
    > Więc w zależności od tego jak przedstawisz swój proces powstawania
    > książki - w ewentualnym zapytaniu do organów -
    > (bo rozumiem, że chciałbyś mieć podkładkę), to taką dostaniesz odpowiedź.

    poniżej tekst informacji od drukarni ze śląska:

    "W związku z otrzymaniem 15-go listopada br. indywidualnej interpretacji
    Izby Skarbowej w Katowicach w sprawie stosowania stawki 0% VAT w
    przypadku druku książek i czasopism oznaczonych numerami ISBN, od dnia
    20-go listopada br. wprowadzamy możliwość zamawiania ww publikacji z 0%
    stawką VAT z kalkulatorów: ,,Książki i broszury" oraz ,,Broszura ekonomiczna".

    Możliwość ta dotyczy:

    * książek (PKWiU ex 22.11) oznaczonych stosowanymi na podstawie
    odrębnych przepisów symbolami ISBN, z wyłączeniem książek adresowych o
    zasięgu krajowym, regionalnym i lokalnym, książek telefonicznych,
    teleksów i telefaksów (PKWiU 22.11.20-60.10), nut, map i ulotek.
    * czasopism specjalistycznych, o których mowa w § 9 ust. 3 ww.
    rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r.

    Zamówienia złożone z podaniem numeru ISBN po dostarczeniu plików do
    druku będą weryfikowane w bazie Biblioteki Narodowej pod względem
    zgodności podanych w zamówieniu danych z informacjami umieszczonymi w
    publikacjach (wydawca , nr ISBN)
    Decyzja o nadaniu symbolu ISBN dla zamówionych publikacji powinna być w
    posiadaniu Zamawiającego, aby w razie kontroli udokumentować prawo do
    korzystania ze stawki 0% VAT. "

    Czy w takim przypadku mogę się na taką informację powoływać czy muszę
    poprosić mój lokalny US o interpretację?

    Pozdrawiam
    Piotr