  • Data: 2010-04-02 08:09:29
    Temat: Re: darowizna dla rodziców i wspólnota majątkowa z żoną
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Zacznijmy od tego, że również Twoja darowizna dla rodziców *podlega*
    > pod podatek od spadków i darowizn. I co najwyżej może być *zwolniona*,
    > ale z opisu który zapodałeś, takie zwolnienie jest limitowane - do
    > kwot rzędu 10 000 zł (trochę mniej, AFAIR, ale niedużo).

    > Zwolnienie "bezlimitowe" wymaga spełanienia warunków, w skrócie:
    > (darowizny aktem notarialnym).lub.((wykonania darowizny przelewem)
    > .i.(terminowego powiadomienia US o wykonanej darowiźnie))

    Darowizna została wykonana przelewem na podstawie pisemnej umowy
    darowizny, US zostanie powiadomiony - OIDP mam na to 6 miesięcy.

    > Nic nie piszesz o notariuszu, a piszesz o gotówce.

    Nooo, napisałem "darowizna gotówkowa" ;-) Chodziło mi o przekazanie
    środków pieniężnych a nie np. nieruchomości.

    > Jeśli podarowałeś ponad 20 000 zł, to martwić się musisz nie tylko
    > częścią podatku "od żony", ale również od części przypadającej
    > na Twoją darowiznę.

    Czyli w sumie potwierdzasz, że połowę darowizny muszę rozliczyć jako
    darowaną przez żonę?

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl