  • Data: 2010-04-02 10:11:34
    Temat: Re: darowizna dla rodziców i wspólnota majątkowa z żoną
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Apr 2010, Roman Sąsiada wrote:

    > Darowizna została wykonana przelewem na podstawie pisemnej umowy darowizny,
    > US zostanie powiadomiony - OIDP mam na to 6 miesięcy.

    Tegośmy nie wiedzieli :)

    > Nooo, napisałem "darowizna gotówkowa" ;-) Chodziło mi o przekazanie środków
    > pieniężnych

    No to jest darowizna pieniężna niegotówkowa :D

    > Czyli w sumie potwierdzasz, że połowę darowizny muszę rozliczyć jako darowaną
    > przez żonę?

    Jeśli to ze środków wspólnych, to tak by wychodziło.
    I zgoda jest potrzebna, art.37.KRiO.

    Pewne wątpliwości może wzbudzać to co napisałeś: że "otrzymałeś na ten
    cel" (znaczy dla rodziców), ale to by wymagało wyjaśnienia formy owego
    "otrzymania". Darowizna jak rozumiem to nie była.

    pzdr, Gotfryd