  • Data: 2010-04-02 10:35:27
    Temat: Re: darowizna dla rodziców i wspólnota majątkowa z żoną
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Pewne wątpliwości może wzbudzać to co napisałeś: że "otrzymałeś na ten
    > cel" (znaczy dla rodziców), ale to by wymagało wyjaśnienia formy owego
    > "otrzymania". Darowizna jak rozumiem to nie była.

    To wygląda tak, że w firmie mojego pracodawcy (nie jest to firma polska)
    istnieje możliwość otrzymania dodatku związanego z zapewnieniem rodzicom
    "godziwego poziomu życia", tak z grubsza można to opisać. Podstawą jego
    otrzymania jest istnienie w polskim prawie obowiązku alimentacyjnego
    dzieci względem rodziców.
    W wewnętrznych przepisach firmy istnieje pewna formułka biorąca pod
    uwagę dochody rodziców i ich dzieci, stan majątkowy rodziców, ich
    ewentualne wydatki na opiekę medyczną itp., jeżeli suma dochodów nie
    przekroczy pewnego pułapu, mogę otrzymać takowy dodatek - na rok. W
    przypadku wystąpienia o przedłużenie tego dodatku muszę udokumentować
    przekazanie rodzicom otrzymanej kwoty, powiększonej o ca. 20%.
    W sumie to można podciągnąć pod obowiązek alimentacyjny, ale czy US nie
    zakwestionuje wysokości przekazywanych kwot? Rodzice mają z czego żyć i
    pod żadnym pozorem nie da się ich sytuacji określić jako pozostawanie w
    niedostatku.
    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl