eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy rozliczac sie w Polsce z dochodow uzyskanych w Anglii...? › Re: czy rozliczac sie w Polsce z dochodow uzyskanych w Anglii...?
  • Data: 2006-03-28 17:37:07
    Temat: Re: czy rozliczac sie w Polsce z dochodow uzyskanych w Anglii...?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Ch. wrote:

    > Że się wtrące ....
    > Co masz namyśli że państwo, w tym przypadku polska, chroni rodzinę (przy
    > założeniu że taka jest) osoby która wyjechała "za chlebem"?
    > Czyżby państwo utrzymywało taką "opuszczoną" rodzinę? Łoży na jej byt w
    > okresie kiedy? A jeżeli tej rodziny po prostu nie ma?

    Jeśli wyjechał na stałe, nie płaci podatków w Polsce
    Jeśli tymczasowo - płaci.

    Chęci sie nie liczą liczą się fakty.

    > Jakim prawem niby państwo wyciąga łapę po kasę skoro z tego
    > tytułu jest już spełnione?
    j.w.

    > A co w przypadkach kiedy osobnicy z innych krajów kupują sobie np. skrawek
    > ziemi, stawiają na nim hacjendę, i sobie tam czasami wpadają.
    > Czy takie państwa też żądają od tego by u nich płacić podatek dochodowy,
    > prócz podatku od gruntu i nieruchomości?

    j.w.
    nie płacą, bo ich stałem miejsce pobytu nie jest Polska.
    Jeśli przeprowadzą się do Polski i tu zamieszkają, to nawet jak im
    będzie płacić zagraniczna firma, zapłacą podatki w Polsce.

    Analogicznie też działa.
    Jeśli polak mieszkający za granicą zarobi coś w Polsce to zapłaci
    podatek od tego w Polsce i tam gdzie mieszka uwzględniając umowy o
    unikaniu podwójnego opodatkowania.

    To już są kazania z ambony.