  • Data: 2003-07-15 18:26:32
    Temat: Re: chorobowe a przepracowane
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@U...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:bf1bkg$mk4$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    miesiąc

    > Ściślej na podstawie art. 297 Kodeksu pracy:
    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    > z dnia 29 maja 1996 r.
    > w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy
    oraz
    > wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw,
    dodatków
    > wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności przewidzianych w
    Kodeksie
    > pracy. (Dz. U. Nr 62, poz. 289) § 11

    To w takim razie mam jeszcze male pytanie. Zacytuje kawalek tego § 11:
    "...miesięczną stawkę wynagrodzenia dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę
    mnoży przez _liczbę_dni_nieobecności_ pracownika w pracy z powodu
    niezdolności do pracy wskutek choroby. Tak obliczoną kwotę wynagrodzenia
    odejmuje się od wynagrodzenia przysługującego za cały miesiąc."
    Zakladam, ze L4 obejmowalo 15 dni. Gdyby pracownik pracowal to przyszedlby
    do pracy w 11 dni. Czy mnozy sie przez 11 dni, czy 15? Kombinuje, ze przez
    15. Dobrze?

> [...]

    > Ale czytałem kiedyś w internetowej rzepie, zanim stała się płatna, że za
    ten
    > dzień należy się wynagrodzenie obliczone tak jak napisała Kasia, ( ściślej
    wynosi
    > ono: ilość godzin przepracowanych pomnożona przez stawkę godzinową, która
    ( tj.
    > stawka ) równa jest stałemu wynagrodzeniu miesięcznemu podzielonemu przez
    ilości
    > godzin do przepracowania w miesiącu ).
    > Sam też postąpiłbym z korzyścią dla pracownika i jednak naliczył dodatkowo

    Wyobrazam sobie pracownika, ktoremu szef/ksiegowa mowi, ze za ten jeden
    przepracowany dzien nie nalezy mu sie wynagrodzenie ;)
    Kasia