  • Data: 2003-07-16 06:31:42
    Temat: Re: chorobowe a przepracowane
    Od: "Beata" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kasia Mikołajczyk <K...@U...ceti.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    > miesiąc
    > obliczyć

    > oraz
    > dodatków
    > Kodeksie

    Dzieki. Tylko dodam ,że lekko "odświeżony" jest ten przepis w nowym
    Rozporządzeniu Ministra z grudnia 2002: Rozporz. Min. Pracy i Polityki Społ.
    z 6.12.2002
    Dz. U. nr 214/2002 poz. 1811
    par. 1 pkt. 6,

    > To w takim razie mam jeszcze male pytanie. Zacytuje kawalek tego § 11:
    > "...miesięczną stawkę wynagrodzenia dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę
    > mnoży przez _liczbę_dni_nieobecności_ pracownika w pracy z powodu
    > niezdolności do pracy wskutek choroby. Tak obliczoną kwotę wynagrodzenia
    > odejmuje się od wynagrodzenia przysługującego za cały miesiąc."
    > Zakladam, ze L4 obejmowalo 15 dni. Gdyby pracownik pracowal to przyszedlby
    > do pracy w 11 dni. Czy mnozy sie przez 11 dni, czy 15? Kombinuje, ze przez
    > 15. Dobrze?

    Dobrze kombinujesz przez 15 - ma być liczba dni wskazana w zaświadczeniu
    lekarskim.

    > kwotę do

    > ten
    > wynosi
    > ( tj.
    > ilości

    To liczenie przez ilość godzin dotyczy obliczania wynagrodzenia za część
    miesiąca jeśli nieobecność była z innych przyczyn niz chorobowe - Rozporz.
    Ministra par. 12.
    Ja też policzę mu to wynagrodzenie. Tylko zawsze lubię mieć jakis
    paragraf "za sobą".

    > Wyobrazam sobie pracownika, ktoremu szef/ksiegowa mowi, ze za ten jeden
    > przepracowany dzien nie nalezy mu sie wynagrodzenie ;)
    > Kasia

    Ja mu tego na pewno nie powiem:)