eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiautomatyka do bramy - czy mozna z montazem na 7% vat dla wspólnoty? › Re: automatyka do bramy - czy mozna z montazem na 7% vat dla wspólnoty?
  • Data: 2009-01-31 09:31:31
    Temat: Re: automatyka do bramy - czy mozna z montazem na 7% vat dla wspólnoty?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W kontekscie tego, że właśnie ( o ile się nie mylę:) )to osoby fizyczne mogą
    > skorzystać z zamiennika ulgi mieszkaniowej, czy jak to zwać poprawnie - czyli
    > mogą dostać 7% vat na materiał

    Nie mogą! Strawka VAT na materialy jest 22%. Jak sprzedaz okna na 7% to narobisz
    sobie kłopotu.

    > jeśli jest z montażem - czyli ja kupuję okna dla Kowalskiego na 22% vatu,
    > sprzedaję je z montażem na 7%,

    Sprzedajesz usługę! W przypadku przytoczonych wyżej okien sprzedajesz "montaż
    okien".

    > Jeśli wspólnoty się nie traktuje w ten spsób - czyli nie jako osoba fizyczna,
    > to problem odpada bo wcale im nie można takiej wystawić, jeśli tak, to problem
    > kwalifikacji automatyki do bramy:)

    Stawka VAT nie jest uzalezniona od rodzaju nabywcy, a od nijako miejsca
    wykonywania usługi. Pgólnie: w budownictwie mieszkaniowym 7%. Sprawdź w ustawie
    i rozporządzeniach.