eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiautomatyka do bramy - czy mozna z montazem na 7% vat dla wspólnoty? › Re: automatyka do bramy - czy mozna z montazem na 7% vat dla wspólnoty?
  • Data: 2009-02-02 20:36:19
    Temat: Re: automatyka do bramy - czy mozna z montazem na 7% vat dla wspólnoty?
    Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Wiesz co, akurat parę dni temu byłem coś poświadczać u notariusza.

    Kancelaria to sama krynica prawa, prawda?

    "Niestety fakturę na wspólnotę możemy wystawić tylko, jeżeli poda Pan NIP.
    Bez NIP klienta żadnych faktur nie możemy wystawiać."

    Do widzenia.
    JaC

    -----

    > IMHO:
    > - jak chodzi o NIP, podstawą uzyskania jest bycie *podatnikiem*.
    > Dopóki jednostka organizacyjna nie uzyskuje przychodów, to nie ma podstaw
    oNIPowania.
    > Chodzi o *zarabianie*, nie o zbieranie pieniędzy na pokrycie *własnych* wydatków
    wspólnoty.
    > Pobieranie *przez wspólnotę* opłat od osób trzecich, np. czynszu z tytułu wynajmu
    jakiejś części wspólnej, będzie powodowało obowiązek uzyskania NIP
    > IMHO oświadczenie "nie mamy NIP bo nie uzyskując przychodów nie jesteśmy
    podatnikiem więc nie przysługuje na *prawo* do uzyskania NIP" powinno wystarczyć.