    From: "PiotrB." <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: adres sprzedawcy na fakturze VAT
    Date: Thu, 12 Jul 2007 13:42:31 +0200

    Dnia 12-07-2007 o 12:52:14 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Dlaczego?

    pieczątkę przystawił w przypadkowym miejscu,
    a nie w polu oznaczonym "Sprzedawca" w tym polu nadal
    jest adres niepełny. Czyli teraz są dwa sprzeczne adresy
    jeden niepełny w polu Sprzedawca i drugi pełny w przypadkowym
    miejscu pod treścią faktury.
    Oczywiście można się domyślić, że pieczątka uzupełnia adres,
    ale można się (tzn. kontroler może) dopatrywać sprzeczności pewnie.

    ale jeśli źle mi się wydaje to tym lepiej.

    > Przepis stanowi, że na f-rze ma być podany adres wystawcy.
    > Nie precyzuje jak - czy napisany odręcznie, niczym testament
    > zwykły, czy może być drukiem. Również nie określa czy może
    > być pieczątką.
    > No to pytam: dlaczego by NIE?

    a jeśli na fakturze byłyby dwa różne adresy sprzedawcy
    to tez "dlaczego by NIE"?

    > FYI: mam cały stos podobnych faktur, zaliczonych w koszty.
    > Konkretnie są to bilety PKP, mocą przepisu *warunkowo*
    > zrównane z f-rami, które swojego czasu były drukowane
    > bez NIP (a w niektorych agencjach nadal są) i ów NIP jest
    > zwyczajowo "przywalany pieczątką".

    no dobrze ale to jest inna sytuacja, nie występuje sprzeczność
    danych.

    > Ja bym się *jedynie* martwił tym, jeśli się podpisuje kopię,
    > czy na podpisanej kopii również jest pieczątka - żeby nie
    > wyszło, że podpisało się kopię inną niż oryginał.
    > Ale jak f-ra poszła "bez podpisu" to IMHO sprawą sprzedawcy
    > jest fakt że wystawił nieprawidłową kopię :|

    a to dobrze wiedzieć bo nad tym też się zastanawiałem,
    przybił pieczątkę tylko na oryginale czyli na mojej,
    a ja się nie podpisywałem.

    Piotr