  • Data: 2011-04-06 09:26:10
    Temat: Re: Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
    Od: "Marzena" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co Ty pleciesz.
    >
    > Od prawie 3 lat DG rejestruje się w Urzędzie Miasta/Gminy i nie składa się
    > samemu NIP-1 do US. Nawet się go nie wypełnia - niezbędne dane podaje się
    > na wniosku o wpis do ewidencji i UM/UG przesyła je do skarbówki, ZUS i
    > Regonu.
    > NIP-1 służy tylko do zgłaszani zmian danych których nie obejmuje wpis do
    > ewidencji.
    >
    > NIP-1 ze zgłoszeniem rozpoczęcia działalności gospodarczej US nie ma nawet
    > prawa przyjąć.
    >
    > Tylko do VAT trzeba się zarejestrować bezpośrednio w US.

> [...]
    (..)

    Prawie masz rację, ale to prawie jednak robi różnicę :)
    Jedno okienko w Gdańsku działa i to sprawnie. Rejestrowałam się pod koniec
    grudnia, z terminem rozpoczęcia działaności od 3 stycznia br.
    Urzędniczka kilkakrotnie, jasno i wyraźnie podkreślała że jeszcze przed
    rozpoczęciem DG muszę się zgłosić do US. W US wypełniałam druk wyboru
    sposobu opodatkowania. Samo EDG-1 nie ma takiej pozycji, jest tylko rodzaj
    prowadzonej dokumentacji rachunkowej.
    Do ZUS-u też trzeba się zgłosić (choć rejestracja firmy już była widoczna w
    systemie) . W międzyczasie GUS nadaje REGON (ja swój odebrałam osobiście,
    ale standardowo wysyłają do domu). Dopiero mając REGON można założyć firmowe
    konto w banku. NIP-1 aktualizacyjny składałam właśnie ze względu na
    aktualizację konta.
    Rejestracja VAT-u to oddzielna bajka. Ja akurat miałam zamiar skorzystać z
    podmiotowego zwolnienia z VAT, ale wskutek własnej niewiedzy okazało się, że
    wpisałąm o jeden numerek PKD za dużo i nie mogę.

    Pozdrawiam
    marzatela

    PS. Grupę czytam i wiele się tu uczę. Bardzo cenię Twoje wypowiedzi :)

    http://mojezakupycodzienne.blox.pl