  • Data: 2011-04-08 06:50:26
    Temat: Re: Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-04-2011 20:21, Borys Pogoreło pisze:

    > Podobno są jakieś plany wyprostowania tego bubla, którym przymusowo
    > wszystkich uszczęśliwiono?

    Niestety nie słyszałam o takich.
    Cała koncepcja załatwiania wszystkiego przez KRS jest chora. m.in
    powoduje ona, że podmiot "sp. z o.o. w organizacji" de facto nie
    istnieje, bo nie może działać - przed wpisem do KRS nie dostanie NIPu
    ani regonu, nie może się zarejestrować do VAT bo nie ma Regonu, nie może
    zatrudnić pracowników bo nie da się zgłosić do ZUS płatnika - bo nie ma
    NIPU ani Regonu. I kółko idiotyzmu się kręci.

    Jak w czasach tysiąca okienek zakładałam spółki, to Regon się dostawało
    za okazaniem umowy spółki a NIP za okazaniem kopii złożonego do KRS
    wniosku o wpis i regonu. Procedura wpisu w KRS sobie szła i nawet jak
    trzeba było coś uzupełniać czy nawet sąd zwrócił niosek do poprawy, to
    spółka w organizacji już mogła zacząć działać.

    I co z tego, że trzeba było objechać 3-4 urzędy? Jak się człowiek dobrze
    przygotował to załatwił to w jeden dzień. I miał pewność co i kiedy do
    którego urzędu dotarło.

    Całe to jedno okienko to była kiełbasa wyborcza. Ktokolwiek to wymyślił,
    nie miał pojęcia jak w praktyce działają sądy i jaka jest komunikacja
    między różnymi urzędami (beznadziejna).

    Właśnie wczoraj dzwoniła do mnie pani z jednego warszawskiego US z
    pytaniem, dlaczego złożyliśmy do nich CIT-8 za 2010, bo oni nas nie mają.
    KRS miał przesłać do US dokumenty w październiku 2010 - wtedy, w końcu
    (wniosek o zmianę złożony w lipcu), dokonali zmiany wpisu.

    Czasami żałuje, że zniesiono karę chłosty.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813