  • Data: 2010-01-14 20:29:43
    Temat: Re: Zawieszenie działalności - pułapki
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-14, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > ZTCW to w DG jest to stałe, mylę się? No więc powiedzmy w wersji Standard.

    Co roku jest inne, a liczy się średnia z ostatnich 12 miesięcy o ile wiem.

    > A ZUS płaci? A nie dopiero po miesiącu przerwy?

    Płaci nawet za 3 pierwsze dni.

    > No i pytanie, co się bardziej opłaca? Bo jak masz ZLA na 4 dni, to chyba
    > odszkodowanie od ZUSa nie będzie wyższe niż składki na chorobowe przez lata?

    Ja za 3 dni na podstawie ZUSu ulgowego dostałem 24,90 (- podatek 5 zł).
    A składka wynosiła coś 9 zł miesięcznie. Do tego za te 3 dni nie zapłaciłem
    pozostałych składek (ale ile to bonusu wyszło, to już nie pamiętam).

    > Ja się nie czepiam, żeby było jasne. ja próbuję uwidzieć scenariusz,
    > gdzie mi się opłaca płacić chorobowe. Patrząc po sobie, to przez
    > ostatnie 10 lat brałem ZLA około 10 razy, na okresy tygodnia mniej
    > więcej, jak już naprawdę bardzo się rozsmarkałem i chciałem urwać się z
    > pracy etatowej. Więc dość średniawo chyba by się opłacało dawać te
    > bodajże 40zł na miesiąc.

    Toż ja nie namawiam. Ja wolę mieć. Ubezpieczenie prywatne też mam,
    ale to działa dopiero po tygodniu pobytu w szpitalu. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl