  • Data: 2003-11-19 12:13:58
    Temat: Re: Zaliczka, PIT-5 - do sprawdzenia (trochę długie)
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Vapit wrote:

    > Za paździenik składkę możesz odliczyć dopiero w listopadze bo w
    > listopadzie ją zapłaciłeś. Czyli odliczasz 133,1 tj. 7,75%.

    Chyba, że za październik zapłacił np 31 października. Na marginesie
    podpowiem, że za listopad zaliczka jest podwójna więc może warto będzie
    płacić ZUS 28 listopada. Podkreślenie: odliczasz tak jak wyżej podano
    nie pełną kwotę a 7,75% podstawy.

    > odliczeniem kwoty wolnej jest róznie w zależności od us, proponuje
    > odliczyć całośc i skorygować w zeznaniu rocznym.

    W tym wypadku przepisy są jednoznaczne - odlicza całość.

    > Składki na zdrowotne
    > się sumuje podobnie jak przychody i koszty z tym że z datą zapłacenie.
    > Jeśli rozliczsz miesiąc październik to sumujesz składki zapłacone do
    > października. Jeśli zaliczka wynosi 0,00 PIT-5 nie trzeba skaładać.

    Akurat w tym wypadku przepisy jednoznacznie wcale nie są i istnieją aż
    3 szkoły w urzędach skarbowych:
    1. gdy dochód (z 1-ej strony PIT-5) jest większy od tzw. "kwoty wolnej"
    2. gdy dochód po odliczeniach np ZUS (czyli z 2-ej strony PIT-5) jest
    większy....
    3. Gdy wychodzi podatek do zapłacenia (3 strona PIT-5) > 0
    Ja żeby mieć spokój stosuję metodę nr 1