  • Data: 2008-03-27 15:56:35
    Temat: Re: Zaległa składka na zus
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MarekZ pisze:
> [...]
    >
    > Pomysł bardzo mi się podoba, ale to nie może tak działać. Gdyby tak
    > działało dałoby się płacić tylko tę część odliczalną, a olewać to co
    > państwo sobe kradnie. Naturalnie organ rentowy po pewnym czasie by
    > zauważył, że są niedopłaty, ale przez rok by się je pewnie dało
    > pociagnąć. W kolejnym roku by się to uzupełniało w jednym kawałku i
    > większośc z tego odliczało, a bieżące znowu by się wpłacało tylko w
    > części odliczalnej.
    >
    > Pomysł prze-ekstra, ale na pewno nie zadziała w praktyce, tzn. w
    > najlepszym razie zostanie uwalony na etapie sądu. Proporcjonalnie to się

    Po pierwsze: to, że można tak zrobić, nie oznacza automatycznie, że
    rozumowanie kolegi jureq jest nieprawidłowe

    Po drugie: widzę jeden błąd w Twoim rozumowaniu:
    "W kolejnym roku by się to uzupełniało w jednym kawałku i
    większośc z tego odliczało"

    Nie można tego odliczyć, bo są to zaległości właśnie w tej części
    nieodliczalnej. Chyba że chcesz podwójnie wprowadzić w błąd fiskusa i
    ZUS, sugerując, że dla ZUSu będzie to spłata zaległości, a dla fiskusa
    zapłata aktualnej składki.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz