  • Data: 2012-01-24 17:13:58
    Temat: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe wrote:

    > No właśnie - bezprawnie czy niekoniecznie? Czy on ma obowiązek
    > sprzedać bez VAT czy to jest jedynie mój przywilej, z którego nie
    > muszę korzystać?

    > No ale gdzie leży problem? Gdyby sprzedali tych zszywaczy 100 000 szt.
    > to już by to była inna sytuacja? Faktura nadal jedna :)

    A sprzedawalaś coś kiedyś za granicę jako eksport czy WDT?
    Pomyśl jak to zorganizować, żeby mieć stawkę preferencyjną przy sprzedaży?
    (biorąc pod uwagę kwity, które trzeba mieć, zeby ująć ze stawką np 0%)

    Dla jednego zszywacza czy drukarki dla kogoś, kto stale tego nie robi, to
    problem.
    Jak np byłem stałym klientem, to wystawiali mi na drobiazgi, które kupowałem
    w DE faktury bez podatku, bo wiedzieli, że ja to wywiozę i przedstawię do
    odprawy
    czy rozliczę transakcję jako WDT.
    Jak ktoś np sam organizuje transport, to nie ma tego problemu
    przy sprzedazy tam ze stawką 0%, bo ma papiery ze spedycji,potwierdzenia
    wywozu itp, ale gdyby
    ktoś przyszedł np do mnie "z ulicy"
    kupić to co sprzedaję - to musiałby zapłacić z VAT i ewentualnie zrobiłbym
    mu
    potem korektę i zwrot podatku po przesłaniu wszystkich wymaganych kwitów.
    Dla jednego zszywacza nie warto, dla 100tys warto(własny transport,
    uzgodniona spedycja itp)