  • Data: 2012-01-24 16:51:48
    Temat: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-24 14:40, mvoicem pisze:

    > No wyobrażam sobie, że że mam jakiś sklepik i przychodzi do mnie Niemiec
    > (Litwin, Czech, Słowak, Łotysz,....), kupuje zszywacz i mówi że chce bez
    > VATu.

    No to powiedzmy nie zszywacz, lecz drukarkę :)

    > Spuszczam go na drzewo, być może bezprawnie :).

    No właśnie - bezprawnie czy niekoniecznie? Czy on ma obowiązek sprzedać
    bez VAT czy to jest jedynie mój przywilej, z którego nie muszę korzystać?

    > Jak sobie wyobrażę że jestem pracownikiem w kasie np. w Media Markcie i
    > jest taka sama sytuacja - robię wielkie oczy, dzwonię do managera, ten
    > dzwoni gdzieś wyżej itd. Po godzinie *może* uda się Niemcowi (Litwinowi,
    > Czechowi, Słowakowi ....) kupić ten zszywacz.

    No ale gdzie leży problem? Gdyby sprzedali tych zszywaczy 100 000 szt.
    to już by to była inna sytuacja? Faktura nadal jedna :)

    N.