  • Data: 2010-02-06 22:08:21
    Temat: Re: Zakup auta na firmę za gotówkę - jakie możliwości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 6 Feb 2010, Piotrek wrote:

    > Z ostrożności procesowej naprawiałbym przed uzyskaniem odszkodowania.

    Y-y.
    Mi chodzi o to, że:
    - jeśli niezaliczenie do przychodów jest dopuszczalne (bez
    ograniczeń), ale pod warunkiem roli "zwrotu"
    - wypłata przed naprawą nie jest niczym dziwnym (prawnie)
    ...to "coś" trzeba z tym móc zrobić.
    :)

    > Może dałoby się naprawiać "po" i robić korektę ale ja tego nie potrafię
    > wyczytać.

    Właśnie usiłuję ustalić, czy próba takiej interpretacji czasem
    nie prowadzi do wniosku, że zwrot *przed* naprawą "nie jest
    zwrotem".
    Jak ktoś tu już pisał o "artystach"... ;)

    > Kiedyś przeczytałem zalecane przez Ciebie 2 tysiące postów ;-) jednak tego
    > wątku akurat nie pamiętam.

    Wersja "końcowa wyjaśniona":
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/16250113dab59634
    ...i link do:
    http://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/zasady-ogoln
    e/62167,Kiedy-ksiegowac-faktury--stosujac-metode-kas
    owa-i-memorialowa.html

    Poprzednio co najmniej część podatników traktowała kasowo *zapłatę*
    (a nie koszt).

    > Generalnie masz rację, natomiast nie jest to dla mnie problemem

    A to rozumiem :)
    Mnie też nie dotyczy, ale tak gwoli wyjaśnienia...

    > O ile da się to przeprowadzić *zgodnie* z literą prawa.

    I o to w sumie jest pytanie: jak i *dlaczego* należy wtedy
    zrobić.
    To pytanie (IMVHO) wyjaśnia pierwotną wątpliwość - co do
    sporządzenia listy zależności zdarzeń :)

    Przychód oczywiście może być korygowany (np. zwrot towaru),
    pytaniem jest kwalifikacja rodzaju korekty w tym przypadku.
    "Przychód na przychód nieopodatkowany" chyba :D

    pzdr, Gotfryd