  • Data: 2010-02-08 11:13:50
    Temat: Re: Zakup auta na firmę za gotówkę - jakie możliwości
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-08 11:47, Jarek Andrzejewski wrote:
    > [...] nie widziałem powodu naprawy go przed
    > uzyskaniem odszkodowania.
    > Korzystałem z usług zakładu współpracującego z TU (Axa) i oni znaleźli
    > części i wycenili usługę. TU przelało (netto), ja przelałem do
    > zakładu, dopłaciłem VAT.

    Potencjalny problem może polegać na tym, że zarówno w art. 14.3.3a jak i
    w wyjaśnieniach MinFin jest mowa o zwrocie kosztów *poniesionych* przez
    podatnika i nie uwzględnionych jako KUP.

    Natomiast sytuacja kiedy najpierw otrzymujesz odszkodowania, zaś później
    naprawiasz auto na które nie masz AC jest jakby nieco inna z podatkowego
    punktu widzenia (inna kolejność zdarzeń).

    Dlatego napisałem, że gdyby była taka potrzeba to po wycenie i złożeniu
    kwitów do TU naprawiłbym pojazd bez czekania na wypłatę odszkodowania.

    Oczywiście może to jest nadmierna ostrożność, ale literalnie czytając
    przepisy wydaje się, że tak własnie należałoby zrobić.

    Piotrek