  • Data: 2010-02-04 22:51:49
    Temat: Re: Zakup auta na firmę za gotówkę - jakie możliwości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Feb 2010, 'Tom N' wrote:

    > Przychód w omawianym przypadku jest zawsze! Wężykiem to sobie podkreśl
    > i zapamiętaj.

    Przeoczyłeś niedawny wątek, w którym pokazano jak prawnik wykręcił
    kota ogonem i obszedł literalny zapis, wskazując iż w pierwszej
    kolejności wypłatę odszkodowania przeznaczoną na wydatek za naprawę
    można potraktować jako "zwrot kosztów", zaś "zwrot" podstawą
    opodatkowania nie jest.

    Nijak mi to nie pasuje do litery przepisu art. 14.2.12, skoro
    tam nie ma ŻADNEGO uwarunkowania dla odszkodowania (napisano,
    że jest przychodem, a więc *bez* względu na to, jaką funkcję pełni)
    ani do... jak to kiedyś Maddy określiła przy okazji terminu zaliczenia
    ZUS w koszty *lub* odliczenie? (znaczy, że bez względu na sposób
    zaliczenia, traktowanie ma być "równe", takie samo).

    Uzależnienie zaliczenia *takiego samego* odszkodowania raz
    do przychodów a raz nie, w zależności od tego czy podatnik
    zaliczył wydatek w KUP (jak miał ubezpieczenie) lub nie
    zaliczył (jak nie miał), mimo że litera przepisu tak NIE
    STANOWI, jest dla mnie zagadką :]
    No ale skoro sąd łyknął taki kawałek, to może jest coś
    co przeoczyłem.

    pzdr, Gotfryd