    From: "latet" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS-y na ostatni PIT-5
    Date: Thu, 24 Nov 2005 08:39:08 +0100

    > Dokładnie tak robią.
    > W pierwszej kolejności uznają, że nie zapłaciłeś
    > składek dobrowolnych.
    > Dopłać, napisz wniosek o przywrócenie terminu,
    > to się przekonasz czy zawiesili ci chorobowe.

    Nie bardzo rozumiem pojęcie "przywrócenie terminu"? Terminu czego?

    Jesli *uznali*, że w kwietniu, maju i czerwcu nie zapłaciłem
    chorobowego to:

    1) Na ile czasu zawiesili mi mozliwosc otrzymania zasiłku?
    To chyba było pół roku?

    2) A co z moją nadpłatą (w stosunku do stawek bez chorobowego)?
    Przecież niedopłaciłem tylko o 90 gr :-) DRA nie składam, więc
    co oni z tym robią? Czarna dziura zjada?

    3) Czemu się nie plują, że im sie coś nie zgadza i nie każą mi
    składać jakichś wyjaśnień albo zaległych DRA?
    (nie skladam żadnych DRA od b. dawna)...

    Ja bym to naprawdę chciał załatwić po najmniejszej linii oporu,
    bez pisania pism, bez wypełniania DRA. Mogę być "stratny" o prawo
    do chorobowego przez jakiś czas, nie zależy mi na tym
    (zwłaszcza jesli zawiesili mi to prawo jeszcze w kwietniu, przy pierszwej
    pomylce o 30 gr., wiec jesli na pól roku, to niebawem je odzyskam).

    Wszystko co pragnę wiedzieć, to czy mogę teraz po prostu dopłacić
    zaległe 90 gr, tak, aby na kolejnych PIT-ach (tzn. PIT-5 już nie będzie,
    więc mówmy o PIT-36) mieć taką kwotę odliczonąza "społeczne",
    jak ma 99% osób prowadzących 1-os DG. Nie chcę się tu po prostu
    wyróżniać.

    Dzięki,

    latet