    From: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS, osoba wspolpracujaca i swiadczenia
    Date: Wed, 26 Feb 2003 22:07:10 +0100
    <b3fntl$t8a$1@atlantis.news.tpi.pl> <b3foia$3n2$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <M...@n...onet.pl>
    <b3g3k2$ssn$1@nemesis.news.tpi.pl> <b3gbm4$qqu$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <M...@n...onet.pl>
    <b3i76d$i6s$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <M...@n...onet.pl>
    <b3i96r$mt$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <M...@n...onet.pl>
    <b3ig78$clo$1@atlantis.news.tpi.pl> <b3imth$bc6$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <b3iqpn$p98$1@atlantis.news.tpi.pl> <b3j2a5$5ae$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0302262056520.-264305@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > ...ale - wcale :) nie napisano że "za siebie" !!

    > Przyjmijmy.

    > Owszem. Składkę za Annę Kowalską *bezpośrednio* płaci Jan :)
    > W odróżnieniu od składki "pracowniczej", którą "ściagą" w pensji
    > pracownika - tą płaci sam i osobiście, prawdaż ??
    > :)
    >
    > Dla porównania - art. 26. używa dokładnie takiego określenia
    > dla "społecznych":
    > ++++
    > 2) składek, określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych:
    >
    > a) zapłaconych bezpośrednio na własne ubezpieczenia emerytalne, rentowe,
> [...]
    Pozwole się też przyłączyć do dyskusji .Tak samo jak odliczenie składki
    zdrowotnej od podatnika wypełniającego PIT-5 jest w wypadku odliczenia od
    ryczałtu ewidencjonowanego bo przepis z ryczałtu odwołuje się do uastawy
    pdof .Ja cały rok poprzedni 2002r odliczałam dwie składki zdrow.od właściela
    i wspólpracjucej i miałam kontrole US dochód Łódż i nie skorygowali mi tego
    sposobu licznienia .Może to nie jest argument ale ja też uważam że skoro
    jest użyte określenie zapłacone przez podatnika to właściel jest płatnikiem
    zdrowotnej współpracującej a poza tym nie ma określania jesli czytać
    dosłownie "zapłaconej za podatnika" tylko jest "zapłaconej przez podatnkia"
    czyli nie tylko za niego .Uważam że argument że można w rocznej też nie jest
    przekonywujący bo jeśli współpracująca nie ma dochodu to zdrowotną też
    wpiszę do odliczenia w pozycji podatnika a nie wspólmałżonka bo to podatnik
    ja wpłacił.
    Wiola