  • Data: 2003-12-08 23:05:42
    Temat: Re: ZUS od dobrodziejstw sponsorowanych przez pracodawc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Dec 2003, Kaizen wrote:

    >+ Czy pracodawca, który z własnej kieszeni (nie z ZFŚS) sponsoruje
    >+ pracownikom szkolenia, kursy, basen, siłownię itp. musi opłacić od
    >+ tego ZUS

    Nie mam pojęcia :(

    >+ i odprowadzić podatek, tak jak od wynagrodzenia?

    Tak. wg. art. 12.1 UoPDoOF musi doliczyć ową wartość do *ich*
    wynagrodzenia i z *ich* pieniędzy odprowadzić podatek !

    >+ Czy wszystkie takie wydatki "nieobowiązkowe" na rzecz pracowników może
    >+ zaliczyć w KUP?

    Nie mam pojęcia, obawiam się że nie :(
    Szkolenia "pasujące do pracy" pewnie tak (firmie "się opłaca"
    *w celu uzyskania przychodu*) ich przeszkolić. Ale jak
    potraktować np. kurs językowy (japońskiego :)) to już nie
    wiem - pewnie "muszą czytać dokumentację" ? ;)
    Dywagacyjnie - to *jakby* to było zawarte w umowie o pracę,
    może byłaby podstawa... ale nieobowiązkowo siłownia chyba
    wcale się nie łapie :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)