eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWykonywanie takiej samej dzialalnosci po zamknieciu DG, tyle ze na umowy o dzielo. › Re: Wykonywanie takiej samej dzialalnosci po zamknieciu DG, tyle ze na umowy o dzielo.
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wykonywanie takiej samej dzialalnosci po zamknieciu DG, tyle ze na umowy
    o dzielo.
    Date: Wed, 16 Mar 2005 03:00:04 +0000 (UTC)

    <f...@a...com> napisal(a):
    > Nurtuje mnie taki problem (wykazcie zrozumienie dla laika):
    >
    > Teraz tlumacze na umowy o dzielo dla firm.
    > Otworze sobie DG pt. "tlumaczenia", zebym mogl swiadczyc uslugi "dla
    > ludnosci".
    > Powiedzmy, ze po roku zamkne DG.
    >
    > Czy nadal bede mogl tlumaczyc na umowy o dzielo dla firm?
    > Chodzi mi o to, czy US nie powie mi czegos takiego:
    >
    > Skoro otworzyl pan firme "tlumaczenia", to znaczy, ze mial pan zamiar
    > prowadzic taka DG.
    > Potem zglosil pan zamkniecie firmy, ale nadal swiadczy pan te same uslugi,
    > wiec wg nas nadal prowadzi pan DG.
> [...]

    Kolego, ja rozumiem, że meandry naszego prawa są zawiłe, ale Ty to chyba
    siedzisz i szukasz dziury w całym. Aż strach myśleć, co tu się będzie działo, kiedy
    mimo wszystko założysz już tę działalność... Już to widzę:

    "Kupiłem długopis i wciągnąłem w środki trwałe. Potem kupiłem
    komputer. Czy US wywali mi z kosztów komputer albo długopis? Przecież
    obydwa tak samo służą do pisania!"

    "Przeczytałem, że są różne plany amortyzacji środków trwałych. Mam pytanie
    - jak najlepiej zamortyzować długopis?"

    "Czy kiedy zawieszę DG, to mogę podpisać umowę długopisem ze środków
    trwałych? Pewnie nie i będę musiał pchać przez DG?"

    no i gwóźdź programu:

    "Czy wolno mi długopis wynieść z firmy?".......................

    P.S. Tego laptopa nie wolno wynieść z firmy. Przenoszenie przenośnego
    komputera jest zabronione. Firmy laptopy kupują tak naprawdę dla prestiżu,
    bo to podle wygląda, kiedy pracownicy przy zwykłych desktopach siedzą. Na
    ogół notebooki są przyśrubowane do blatów biurek, żeby niesfornemu
    pracownikowi nie przyszło do głowy przypadkiem notebooka gdzieś przenieść.

    PPNMSP,
    --
    Samotnik