  • From: Janusz <j...@a...net.pl>
    Subject: Re: Wejscie w VAT po przekroczeniu progu...
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 13 Oct 2005 07:06:01 +0200

    On Wed, 12 Oct 2005 13:15:45 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Oj kilka ich :]
    > I długie są :[

    Wiem, wiem, czytalem, tylko to wszystko (dyskusja z Gonia) jest
    troszke obok tego co by mnie interesowalo :)

    > Niemniej - "twój przypadek" (czyli opisaną formę umowy) jestem
    > skłonny poddać. Skoro "odpłatność" powstaje każdego dnia to co
    > najwyżej będzie pytanie czy faktury trzeba wystawiać co 7 dni :]
    > (IMHO nie trzeba, bo rozporządzenie pozwala wystawiać miesięcznie
    > faktury na "usługi ciągłe") - więc rzeczywiście mimo braku faktury
    > odpłatność JUŻ jest (nie da się jej "zniknąć" :) w żaden sposób
    > bo ona JUŻ POWSTAŁA - a nie 'jest w trakcie tworzenia' jak
    > przy np. typowej umowie o dzieło, mam na myśli NALEZNOŚĆ za dzieło
    > a nie samo dzieło).

    No wlasnie o to chodzi:) usluga ciagla jest ale przeciez nie wystawia
    sie faktury za kazdy dzien, tylko zbiorcza, jak to robie chobsy TPSA.
    Okres jest miesieczny, potem pare dni na podliczenie kosztow i
    wysylaja fakturke. Czyli jest OK :)

    A tak gwoli scislosci, jest obowiazek wystawiania miesiecznych faktur
    za uslugi ciagle? Bo z tego co piszesz, to jest. A gdybym np pol roku
    cos robil i po pol roku dopiero wystawil fakture polroczna?
    Bo jakby na to nie patrzec nie raz sie slyszy, ze TPSA wlasnie czasem
    wystawia faktury roczne (w szczegolnosci za Neo). Rok czasu zapomina
    im sie naliczac oplaty za neo, a potem nagle przywalaja za rok.
    Wyjdzie na to, ze maja problem :)

    Dzieki wielkie za porady:)
    --
    Pozdrawiam,