  • Data: 2005-10-14 14:31:59
    Temat: Re: Wejscie w VAT po przekroczeniu progu...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Oct 2005, Janusz wrote:

    > Nie jestem za tym zeby nie placic i darmowy kredyt ze strony TPSA jest
    > moim zdaniem calkiem ladnym wynagrodzeniem za niedostawanie faktur:)
    > Ale jesli taka faktura nie jest zgodna z przepisami, to potem w US
    > mogliby sie do niej mi przyczepic i by sie okazalo ze odliczylem VAT w
    > sytuacji, kiedy nie moglem tego zrobic, bo byla zla faktura...
    > Czyli takowej nie moge przyjac i nie moge placic

    ...a kto takie coś powiedział ? ;) Widzę że ty - to się sprzeciwię :)
    Z p. widzenia prawa *cywilnego* usługa była, wg umowy zapłata się
    nalezy, wykonawca się upomniał.
    Mi z rozważań wyszło że jeśli faktura jest nieprawidłowa i można
    wykazać że tracimy z powodu niemożności odliczenia VATu to można
    wystąpić do wystawcy faktury o odszkodowanie.
    Po zapłaceniu oczywiście - wcześniej nie ma szkody :>

    To raz :)
    A dwa - nie ma czasem jakiś szczegółowych regulacji dotyczących
    płatności, momentu powstania obowiązku podatkowego i innych
    takic ;) dla usług telekomunikacyjnych ?
    Bo jak tak czytam par. 15 rozporządzenia to oczopląsu od odesłań
    dostaję - pozwól że poprzycinam:
    +++
    § 15.
    1. W przypadkach określonych w art. 19 ust. 10 i ust. 13 pkt 1-5
    i 7-11 ustawy, [...]
    2. Faktury, o których mowa w ust. 1, [...]
    3. Przepis ust. 2 nie dotyczy wystawiania faktur [...] oraz
    usług wymienionych w poz. 138 i 153 załącznika nr 3 do ustawy,
    jeżeli faktura zawiera informację, jakiego okresu rozliczeniowego
    dotyczy.
    ---

    Aż chce się zajrzeć do w odesłaniach popisano ;)

    > ciekawe, ciekawe :D

    Ano ciekawe :)
    Primo: znasz odpowiedź jak to z tą fakturę "tele" za pół roku ??

    > I co wtedy?

    ...IMO jeśli nieprawidłowa to jak wyżej :)

    > Hm :) Ja nie jestem dobry z naszego ojczystego jezyka

    A nie nie.
    Z definicji prawnych masz luki ;)

    > robie bledy w nazewnictwie, ale tym razem nie wiem co moglo byc nie
    > tak. Zdanie krotkie ;)

    Już tłumaczę.
    1. To jest grupa DYSKUSYJNA.
    Przedstawiam swoje stanowisko celem poddania go pod dyskusję
    Można sprawdzić ile razy dyskuje (i jak ostre) wynikają :)
    2. Porad mogą udzielać jedynie osoby uprawnione
    3. Naruszanie p. 2. jest zagrożone karą 50 000 zł (napisać
    słownie ? ;>).

    Więc (podobno po polsku tak nie należy zaczynać zdania) jak
    ktoś szuka PORADY to znaczy że życzy sobie odpowiedzi WYŁĄCZNIE
    od uprawnionych osób - doradców lub prawników.
    No i ja myślałem że masz problem do DYSKUSJI... a nie że
    szukasz porady... !

    > W koncu dzieki Tobie wiem

    A nie nie.
    Wiesz tylko dzięki rozporządzeniu - i to nie do końca, bo
    co najwyżej zakładasz że skoro nikt nie wskazał przepisu
    uchylającego ów przepis to widać tak jest.
    Ale to twój swobodny wniosek :> !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)