  • Data: 2008-11-28 10:48:02
    Temat: Re: WNT a VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    BuKoX wrote:

    > Program kupuję przez internet i przyszedł tylko drogą mailową (czyli
    > bez żadnych dowodów wysłania, odebrania itp). Faktura jest wystawiana
    > jest przez kraj w UE w złotówkach.

    > Wydaje mi się, że jeśli kupuję coś od kontrahenta spoza Polski i w
    > kraju UE to chyba jest.

    Żeby było wewnątrzwspólnotowe nabycie TOWARU musisz kupić- jak sama nazwa
    wskazuje-
    towar. A Ty kupiłeś wg mnie usługę.

    > Wydawało mi się, że rozliczam to tak, że wystawiam fakturę wewnętrzną
    > na kwotę VAT jaka wynika ze sprzedaży w Polsce co powoduję, że VAT-u z
    > takich transakcji nie płacę bo się "zeruje".

    Zaraz, zaraz... zakładając na tę krótką chwilę, że mamy do czynienia z WNT,
    to w fakturze wewnętrznej własnie zeruje Ci się VAT należny i naliczony od
    tej transakcji.
    A przy sprzedaży odprowadzasz juz normalnie. Przecież w fakturze wewnętrznej
    musisz uwzględnić, że jest VAT naliczony i go naliczasz i możesz go sobie
    odliczyć.
    Kiedyś, żeby go odliczyć musiałbyś go zapłacić przy odprawie celnej,
    a przy sprzedaży naliczało się już normalnie. Teraz jaśniej?